Què hem fet

Després de convocar dues jornades de treball, amb gran èxit de participació, el curs 2013-14 vam transformar els patis de cicle infantil i inicial. Com a resultat, han començat a aparèixer jocs més creatius i diversificats. I les mestres tenen un ventall molt més ampli de possibilitats per treure les aules al pati. Aquestes són les actuacions més importants que hi hem fet:

**Cabana pirata (pati de cicle infantil): tots els infants de P5 van fer un dibuix de la cabana que els agradaria tenir. La majoria volien alguna cosa per enfilar-se i amagatalls. A partir d’aquests dibuixos, un pare arquitecte va dissenyar la cabana i va fer una maqueta. Es va ensenyar als nens, perquè hi fessin més aportacions. La bandera pirata que va dibuixar una nena va donar nom a la cabana, i , a escala més gran, és el que es veu a la bandera que hi oneja.

 

**Cabana dels tres pins (pati de cicle inicial): vam seguir el mateix model de treball que tan bé va funcionar a la cabana pirata. En aquest cas, van ser els infants de 2on els que van dibuixar la cabana que volien. I buscaven, a més d’amagatalls, que hi hagués un espai multifunció: jocs d’equilibri, tobogans, escalada… La majoria de dibuixos situaven les cabanes dalt o entre els arbres, així que vam decidir construir-ne una d’alta enmig de tres pins, i aquest és el nom que se li va donar. Tal com demanaven els nens, aquesta cabana té una estructura complexa de jocs diferents.

Els membres del col·lectiu “Sta. Coloma més Capaç” van visitar les dues cabanes, ja en ús, per ajudar a adaptar-les a les necessitats dels infants amb mobilitat reduïda. Es va afegir una rampa d’accés a la primera plataforma i unes escales adaptades d’accés a la segona.

 

**Sorral (pati de cicle infantil): L’ ampliació i remodelació del sorral es va dissenyar a partir de les observacions del joc dels infants que han fet els mestres, a  les hores d’ esbarjo, durant un mes. La majoria excavaven, feien camins amb coves, buscaven racons per amagar els tresors… Un altre pare, també arquitecte, va dissenyar un nou sorral, un espai més ampli i amb desnivells. Els murs de contenció s’han fet amb troncs apuntalats, que també permeten jugar a fer equilibris.

 

**Cuineta (pati de cicle infantil): vam buscar diferents models i exemples, partint de la premissa que volíem materials naturals i econòmics. Hem usat palets, polits i envernissats. I una pica que vam aconseguir de la deixalleria municipal. Els estris per jugar, com olles, paelles, pots, etc. els han aportat les famílies.

 

**Piràmide de pneumàtics (pati de cicle inicial): hi havia una demanda generalitzada de tenir més desnivells al pati. Com que una família ens va aportar 90 pneumàtics, vam decidir fer una piràmide. Després de buscar diferents opcions a la xarxa, vam contactar  amb una empresa de jocs i material natural. Ens van fer una proposta que ens va agradar i vam veure factible, i a partir d’aquí vam construir la piràmide. Vam omplir els pneumàtics amb terra per fixar-los, i els vam unir amb brides.

 

**Vegetació i enjardinament: Tenim molt clar que una de les prioritats és oferir un espai verd, on els nens i les nenes puguin observar, tocar i respirar natura. Els nens de 1er, a més, ens van dir que trobaven a faltar més color al pati. Hem començat amb la construcció de jardineres amb troncs, per les plantes  aromàtiques. Hem preparat un reguerot per arbustos amb flors. I hem plantat, també, a petits racons. A més, hem anat fent petits arranjaments per canalitzar les aigües pluvials i evitar, així, embussaments i tolls.

 

**Racó de treball i noves plantacions: El  Ramon (qui cuida de l’hort de l’escola), mentre va donant color amb noves plantes, ha aconseguit donar un nou ús a un racó del pati, només instal·lant una de les peces que havia quedat sense utilitzar: la fusta d’una bobina, baixa, rodona, plantada al mig d’un racó petit, tancat per tres parets. L’endemà ja hi ha qui va treure la classe al pati per gaudir d’una de les estones de lectura lliure. De vegades, les oportunitats no requereixen d’un gran esforç, sinó d’una mirada nova.

També ha plantat algunes plantes al graó lateral de la rampa d’accés al pati de cicle infantil. D’aquesta forma, a la vegada que anem ajardinant el pati, també senyalem un punt de possibles caigudes.

 

 

Un pensament sobre “Què hem fet

  1. Genial tot el que heu fet. Aquest any ens toca a nosaltres. Esperem poder tenir tanta participació com vosaltres. Ànims i enhorabona per la feina feta!!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s